Overslaan en naar de inhoud gaan

"‘Work hard play hard’ is eigenlijk altijd al ons motto geweest."

Schademanager Nancy over hard werken en plezier maken bij Van Dessel


“Van bij mijn start bij Van Dessel in 1987 was mij meteen duidelijk: wie hier werkt, is doordrongen van zijn vak. Dat kon ook moeilijk anders, want voor onze toenmalige directeur Hugo Verlinden telde maar één ding: tevreden klanten. Daar moest bij wijze van spreken alles voor wijken. Hard werken en je volledig engageren was hier de normaalste zaak van de wereld.

Met één uitzondering: op vrijdagnamiddag stopte iedereen graag op tijd. Alleen moesten we om uit te tikken − we werkten toen nog met zo’n systeem met ponskaarten − langs Hugo’s bureau geraken. Dat was letterlijk voorbij proberen te sluipen. Want als Hugo je opmerkte, dan was de kans groot dat je binnengeroepen werd en weer buitenkwam met een opdracht die nog volbracht moest worden vooraleer je naar huis mocht.

Hard werken doe je graag zolang er appreciatie is van je werkgever. Op dat vlak zat (en zit) het bij van Van Dessel wel snor. We plooiden ons bij momenten dubbel, maar minstens even vaak werden we getrakteerd op feestjes, uitstappen en verrassingen.

Ik herinner me bijvoorbeeld een personeelsfeest uit mijn beginjaren. We waren toen nog maar met een twintigtal personeelsleden en mochten allemaal komen dineren in het bureau van Hugo. Na het eten werd er een bingo georganiseerd. De hoofdprijs was een videorecorder, in die tijd toch niet niks. Ik moest me tevreden stellen met één van de troostprijzen, maar de handdoeken die ik toen won, heb ik nog altijd. We zijn intussen meer dan twintig jaar verder en ze zien er nog goed uit. Het zal kwaliteit geweest zijn, typisch Van Dessel (lacht).
 

Nancy in de witte villa

"De handdoeken die ik meer dan twintig jaar geleden op een personeelsfeest won met de bingo, zien er nog altijd goed uit. Het zal kwaliteit zijn, typisch Van Dessel!"

Ook de innerlijke mens werd nooit vergeten. Zo kregen we op een vierentwintigste december eens petitfours aangeboden. Alleen waren de hoeveelheden niet echt in verhouding met het aantal werknemers dat in de namiddag nog aanwezig was. Maar uit schrik om ondankbaar over te komen, hebben we ze allemaal opgegeten. Met als resultaat dat ik die kerstavond zo misselijk als wat op de zetel heb doorgebracht (lacht).

Onze gezinnen mochten trouwens ook mee genieten van de beloningen voor onze inzet. We zijn zelfs een keer met al onze medewerkers en hun gezin twee dagen naar Eurodisney getrokken. Alles aan die uitstap was tot in de puntjes geregeld: vervoer, verblijf, maaltijden, ... Ook dat typeert ons wel.

‘Work hard play hard’ is dus eigenlijk altijd al ons motto geweest. Dat evenwicht is volgens mij ook nodig, want zonder gelukkige werknemers geen tevreden klanten. En dat is na al die jaren nog steeds waar we het allemaal voor doen!”


Lees ook deel 1, 2 en 4 van deze reeks: directiesecretaresse Martine over de diepe wortels van het familiebedrijf Van Dessel, directielid Chris over de ondernemende houding die Van Dessel kenmerkt en CEO Patrick over het belang van tevreden medewerkers en buren.

Op de hoogte blijven van het belangrijkste verzekeringsnieuws? Registreer u voor onze driemaandelijkse nieuwsbrief.

Bekijk onze vorige nieuwsbrieven