Overslaan en naar de inhoud gaan

Hebt u nog vragen over deze dienst of wilt u meer informatie? Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. Of neem gerust contact op met uw beheerder.

Wat houdt e-invoicing in?

Wat is de e-invoicing oplossing van Van Dessel?

Via e-invoicing ontvangt u uw vervaldagberichten snel en eenvoudig via e-mail. Het elektronisch versturen maakt de behandeling en archivering van vervaldagberichten makkelijker. Het is ook goed voor het milieu, omdat we veel minder papier moeten gebruiken.

Heeft e-invoicing invloed op de voorwaarden van mijn contract?

e-Invoicing verandert niets aan de voorwaarden van uw contract.

Registratie

Hoe kan ik overschakelen op e-invoicing?

Als u wenst over te schakelen op e-invoicing, hebben wij uw expliciete goedkeuring nodig. Die kunt u ons op twee manieren bezorgen: ofwel geeft u uw akkoord door via dit registratieformulier, ofwel stuurt u een e-mail naar invoicing@vandessel.be waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing.

Hoe krijg ik een login of gebruikersnaam?

Voor e-invoicing hoeft u geen login of gebruikersnaam te hebben. Wij hebben enkel het e-mailadres nodig waarop u uw vervaldagberichten wenst te ontvangen.

Ik heb nog geen e-mail of brief ontvangen over e-invoicing. Kan ik toch al overschakelen?

Ja, dat kan zeker. U kunt zich op elk moment registreren voor e-invoicing via onze website. U mag ook steeds een e-mail sturen naar invoicing@vandessel.be, waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing.

Als ik opteer voor e-invoicing, geldt dit dan voor al mijn contracten?

Ja, e-invoicing is steeds van toepassing op al uw contracten.

Moet ik voor elke (zuster)firma apart registreren?

Ja. U zult voor elke (zuster)firma een aparte uitnodiging via e-mail of brief ontvangen. Als u rechtstreeks via het formulier op onze website wilt gaan, dient u voor elke (zuster)firma apart te registeren op basis van het dossiernummer. Verschillende registraties op hetzelfde dossiernummer beschouwen wij als één registratie.

Wanneer ontvang ik mijn eerste elektronische vervaldagbericht als ik mij geregistreerd hebt voor e-invoicing?

Zodra wij uw registratie ontvangen hebben, sturen wij uw vervaldagberichten elektronisch. Het kan wel enkele dagen duren voor uw registratie in onze systemen verwerkt is.

Ben ik verplicht om over te schakelen op e-invoicing?

Nee, u bent vrij om uw vervaldagberichten op papier te blijven ontvangen. Toch raden wij het gebruik van e-invoicing aan omdat het beter is voor het milieu, en vanwege het gebruiksgemak.

Wat moet ik doen als ik geen e-invoicing wil?

Het volstaat om telefonisch contact op te nemen met uw beheerder om dit te melden. Wij registreren uw weigering nadien in onze systemen.

Voorkeuren en gegevens (wijzigen)

Hoe kan ik het e-mailadres wijzigen waarop ik mijn vervaldagberichten wens te ontvangen?

Als u uw e-mailadres voor e-invoicing wenst aan te passen, moet u dit schriftelijk (via e-mail aan invoicing@vandessel.be) doorgeven. Wij passen nadien het e-mailadres aan in onze bestanden.

Kan ik een specifiek e-mailadres doorgeven voor e-invoicing (naast mijn bestaande e-mailadres voor alle andere communicatie)?

Ja, dat kan. Het e-mailadres dat u voor e-invoicing doorgeeft, gebruiken wij uitsluitend voor uw elektronische vervaldagberichten.

Hoe kan ik terug overschakelen op vervaldagberichten op papier?

Als u geen e-invoicing meer wenst, dient u ons dat schriftelijk mee te delen. U stuurt daarvoor best een e-mail naar invoicing@vandessel.be waarin u aangeeft dat u uw vervaldagberichten terug op papier wilt ontvangen. Wij passen nadien het nodige aan in onze systemen.

In geval van problemen

Waar kan ik terecht als ik problemen heb bij de registratie?

Bij problemen neemt u best contact op met uw beheerder. Als er geen onmiddellijke oplossing mogelijk is, zal uw beheerder vragen om een e-mail te sturen waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing. Op die manier is uw registratie ook meteen in orde.

Wat moet ik doen als ik geen elektronische vervaldagberichten ontvang?

Neem contact op met uw beheerder, die zal controleren of uw e-mailadres nog steeds correct opgenomen is in onze bestanden. Als dat het geval is, moet nog nagekeken worden of onze e-invoicingberichten niet in uw spamfolder terecht gekomen zijn. Als het probleem zo nog niet gevonden wordt, dan zoekt onze IT-dienst uit wat er misgaat.

Functionaliteiten

Kan ik ook de betaling van mijn vervaldagberichten elektronisch doen?

Nee, dat is voorlopig nog niet mogelijk.

Kan ik de historiek van mijn elektronische vervaldagberichten raadplegen?

U dient uw elektronische vervaldagberichten zelf te archiveren in uw mailbox en/of harde schijf.

Technisch

Wat zijn de systeem- of technologische vereisten voor het gebruik van e-invoicing?

Er zijn geen speciale technische vereisten. U hebt enkel een e-mailadres nodig dat u regelmatig gebruikt.

Ik heb alleen een hotmailadres. Kan ik dat gebruiken voor e-invoicing?

Ja, zolang u dit adres maar aan ons doorgegeven hebt.

Kunnen mijn elektronische vervaldagberichten door meerdere personen bekeken worden?

Alle personen die toegang hebben tot het e-mailadres waarmee u aan e-invoicing doet, kunnen uw elektronische vervaldagberichten bekijken en behandelen.

Op de hoogte blijven van het belangrijkste verzekeringsnieuws? Registreer u voor onze driemaandelijkse nieuwsbrief.

Bekijk onze vorige nieuwsbrieven